סימן מסחר זהו סימן אשר משמש את כל החברות, גופים, בתי עסק שונים, אגודות ועוד. כאשר חושבים על בניה של עסק חדש או הקמת חברה חדשה או ארגון, כנקודת התחלה בהליך הבנייה, מומלץ להתחיל בנקודה הזאת. בחירת סימן מסחר.

מהו סימן מסחר?

סימן מסחר הוא למעשה סמל או תג אשר משמש את כל בתי העסק, חברות וארגונים, ועוזר להם להבדיל בין המוצרים  או השירותים של חברה אחת לבין אלה של חברות אחרות.

סימן מסחר יכול להיות בנוי ממילה אחת או צמד של מילים ייחודיות ובעלות מסר, ביטוי, תמונה אשר משקפת את החברה או כל גוף מסחרי אחר, צבע, צורה, צליל או שילוב של כמה סימנים יחד.

סימן מסחר מאפשר לצרכנים לזהות את המוצר או את השירות אשר רכשו בעבר, ולהמשיך לרכוש גם בעתיד על ידי זיהוי באמצעות סימן מסחר.

מוזמנים לקרוא גם על הקמת חברה בע"מ

עורך דין לרישום סימן מסחר

איך רושמים סימן מסחר ואיך מגישים אותו?

סימן מסחר הוא לא עוד סימן או לוגו אשר ניתן להמציא אותו ולאמץ אותו לאורך פעילות עסקית, סימן מסחר חייב להיות מגובה בחוק וחייבים לרשום אותו במרשם המתאים על ידי עורך דין המתמחה בסימני מסחר ומערכת המשפט.

  • על מנת לרשום את הסימן שלכם אתם חייבים בראשית כל לחשוב על הסימן, מה הוא יכלול בתוכו או איזה מסר הנכם מעוניינים להעביר ואיך אתם רוצים שיזהו את המוצרים שלכם או את השירות אותו אתם מספקים.
  • בשלב הבא אתם מחויבים לבדוק האם הסימן שלכם אינו דומה או מתנגש עם סימני מסחר אחרים שכבר רשומים או בתהליך רישום. הנכם יכולים לערוך בדיקה ראשונית בכוחות עצמכם באתר רשות הפטנטים, או לבקש ביצוע חיפוש על ידי בוחן סימני מסחר בתמורה לתשלום.
  • בשלב הבא עליכם להכין את כל המסמכים הנדרשים להגשת הבקשה הכוללים: שמו המלא והכתובת של מגיש הבקשה, ייפוי כוח במידה וישנו, עותק של הסימן המיועד לרישום, רשימה מפורטת של הסחורות או השירותים שהסימן מייצג, ואישור תשלום על אגרת הרישום.
  • להשלים את הרישום לבקשת הרישום של סימן מסחר, ולהעביר את הבקשה ואת כל הטפסים הרלוונטיים בדואר, בדוא"ל, או באמצעות האתר של שירותי משפט למחלקה ייעודית. בנוסף יש לשלם את האגרה הנדרשת.
  • לאחר שהגשתם ושלחתם את כל הטפסים הרלוונטיים עבור הרישום, עליכם להמתין לתשובה מהרשות המשמעת אשר תחליט האם הסימן שלכם מאושר, דחוי או תקבלו כמה אופציות לבחירה של סימן מסחר שלכם. במידה הבקשה התקבלה, הסימן יפורסם ביומן סימני המסחר, ויינתן תקופה של שלושה חודשים להגשת התנגדויות על ידי צדדים שלישיים. במידה ואף צד שלישי כזה או אחר לא הגישו התנגדויות, או אם הן יידחו, הסימן ירשם רשמית ותוענק לכם תעודת רישום.

תוקף רישום סימן מסחר

נכון שאתם מקבלים את האישור הסופי לכך שהסימן הוא לגמרי שלכם ואתם רשאים להשתמש בו ככל רצונכם, אך כמו לכל דבר כמעט גם לסימן מסחר שלכם ישנו תוקף. וכאשר הוא פג, אתם תהיו מחויבים להגיש בקשה מחודשת. בישראל, כמו ברוב העולם, הדרישה היא לחדש את הרישום של סימן מסחר כל 10 שנים. יחד עם זאת יש לקחת בחשבון שהסימן מסחר שלכם אינו מוגן מעבר לגבולות ישראל.

כאשר ותוקפו של סימן מסחר שלכם מגיע לסיומה של ההגנה, עליכם להגיש בקשה לקבלת תוקף חדש ל-10 שנים הבאות על ידי פניה באחת מהדרכים המקובלות. יש להגיש את הבקשה במהלך שלושת החודשים לפני מועד פקיעת תוקף סימן המסחר. אם אחרתם לחדש את סימן המסחר, באפשרותכם לחדש סימן מסחר עד שישה חודשים לאחר מועד החידוש בכפוף לתשלום אגרת איחור עבור כל חודש או חלק ממנו, בנוסף לאגרת החידוש. לכל מקרה של שאלות נוספות ייעוץ והכוננה, מומלץ להיעזר בשירותיו של עורך דין המתמחה בסימני מסחר.

מהי תעודת הרישום של סימן מסחר?

תעודת הרישום של סימן מסחר היא מסמך רשמי אשר מעיד על הזכות הבלעדית של בעל הסימן להשתמש בו בישראל לגבי הסחורות או השירותים שבגינם הוא נרשם הכוללת בתוכה פרטים הבאים:

  • מספר הרישום של הסימן
  • שם הבעלים של הסימן
  • תאריך ההגשה והרישום של הסימן
  • תיאור או תמונה של הסימן
  • רשימה של הסחורות או השירותים שהסימן מייצג
  • תאריך התקפות הרישום ומועד החידוש הבא

עורך דין סימני מסחר – מתי תזקקו לשירותיו?

עורך דין סימני מסחר הוא ברוב המקרים עו"ד המתמחה  בדיני הקניין הרוחני ודיני מסחר. שירותיו המשפטיים של עו"ד סימני מסחר, מיועדים לכל אילו מביניכם המעוניינים להגן על מלוא הזכויות המשפטיות המוענקות להם מתוקף החוק בהקשר של משאבים רוחניים, לרבות הגנה משפטית על סימני מסחר. 

עורך דין סימני מסחר מומלץ

בין יתר השירותים המשפטיים המוצעים לכם על ידי משרד HPLAW תוכלו למצוא:

  •  שירותי ייעוץ משפטי לצורך רישום זכויות, לרבות, רישום סימני מסחר.

ושירותים משפטיים נוספים המאפשרים לבעלי חברות ועסקים לבחון את כל האמצעים המשפטיים העומדים לרשותם לצורך רישום סימני מסחר והגנה משפטית על סימנים אלו.

משרד HPLAW בניהולו של עו"ד חוזים הראל פלג, הינו משרד בוטיק עם יחס אישי ואדיב, עו"ד הראל פלג, מבצע התאמה אישית עבור כל לקוח ולקוח בהתאם לצרכיו האישיים.

לפגישת ייעוץ והכוונה לרישום סימן מסחר, הנכם מוזמנים לפנות אלינו למשרד הראל פלג משרד עורכי דין.

שאלות ותשובות בנושא עורך דין סימני מסחר

עורך דין המתמחה לרישום סימן מסחר מסייע לאנשים או עסקים בניווט בתהליך המשפטי להבטחת זכויות סימן מסחר. הם מספקים הנחיות, מטפלים בתיעוד, עורכים חיפושים בסימנים מסחריים ומגישים בקשות נחוצות לרשויות המתאימות.

מומלץ להתייעץ עם עורך דין לרישום סימן מסחר בשלבים הראשונים של פיתוח העסק או המותג שלכם. על ידי מעורבות של עורך דין מומחה לרישום סימן מסחר, אתם יכולים להיות בטוחים שהרישום של הסימן המסחרי שלכם, יצמצם את הסיכון להתנגשויות פוטנציאליות או בעיות משפטיות בהמשך.

שכירת עורך דין סימני מסחר מציעה מספר יתרונות. יש להם מומחיות משפטית וניסיון בטיפול בענייני סימנים מסחריים, מה שעוזר למנוע טעויות יקרות. משרד עו"ד יכול לערוך חיפושים מקיפים של סימן מסחר, לספק ייעוץ לגבי אסטרטגיות בחירה והגנה על סימן מסחר, ולעודד את זכויותיכם במהלך תהליך הרישום.

בעת בחירת עו"ד לרישום סימן מסחר, קחו בחשבון את ניסיונו בדיני קניין רוחני, ובמיוחד בענייני סימני מסחר. חפש עורך דין שבקיא בתהליך הרישום, בעל רקורד טוב ומבין את צרכי התעשייה או העסק הספציפיים שלכם. בנוסף, קחו בחשבון את סגנון התקשורת שלהם, העמלות וביקורות או המלצות של לקוחות.