כנס PLMA – World of Private Label – הוא אחד מאירועי השיא בתעשיית המותגים הפרטיים. מדי שנה נפגשים שם אלפי יצרנים, ספקים ויזמים עם תקווה להפוך את הפגישה הבאה לעסקה גדולה.
אבל רגע לפני שאתם שולפים כרטיס ביקור – כדאי לעצור ולשאול כמה שאלות שיחסכו לכם הרבה זמן, כסף ואכזבות.
הטיפים הבאים מגיעים מניסיון מצטבר של מעל 30 שנות ניסיון ברישום, בייבוא, ייצוא של מותגים פרטיים(PL) והתקשרויות עסקיות. אלו חמש השאלות שאנו ממליצים לשואל כמעט בכל שיחה ראשונית עם ספק ו\או יצרן פוטנציאלי.
צ'ק ליסט קצר ממשרד שמכיר את השטח
- האם אתה מייצא לישראל? יש לך לקוחות או תיק ייבוא פתוח בישראל?
זו השאלה הראשונה והבסיסית. אם הספק כבר מייצא(או מייצר עבר מפיצים ישראלים) לישראל – ייתכן שכבר עבר תהליכים רגולטוריים (כמו אישור במכון התקנים או במשרד הבריאות), מה שיכול לקצר את התהליכים.
גם אם המוצר לא רשום בפנקסי המשרדים הרלוונטיים, עצם זה שהוא מכיר את השוק הישראלי יכול להעיד על רלוונטיות ועל יכולות להתאים את המוצרים בהתאם לרגולציה בישראל (משרד הבריאות).
2. האם חתמת על הסכם בלעדיות עם מפיץ בישראל?
במידה וכן- יש לבדוק האם הבלעדיות גורפת על כלל המוצרים? אם התשובה היא כן – עצרו הכל. אולם יש מקום לבדוק אם ישנם מוצרים שאינם בבלעדיות, כאן יש מקום להמשך ולפיתוח.
.3 האם אתה מייצא למדינות נוספות מלבד מדינת הייצור?
יצרן שפועל רק בשוק המקומי לרוב לא מודע לדרישות רגולטוריות של שווקים זרים. לעומת זאת, מי שכבר מייצא לאירופה, ארה"ב או דרום אמריקה – כנראה רגיל להתאים תהליכים, תיעוד וסימונים בהתאם לצרכים שונים.
4. האם אתה מכיר את הדרישות המיוחדות של השוק הישראלי?
למשל – אם מדובר במוצר מזון, האם אתה מבין את הדרישה למזון כשר?
מדובר לא רק בדרישה דתית אלא גם דרישה ייצורית-תפעולית. כמעט כל יצרן או ספק שעובד עם שוק הכשר יידע לענות על זה בלי לגמגם.
5. באילו כמויות תוכל לייצר עבורי?
אל תתביישו לשאול מספרים. אם אתם יבואנים שלא רוצים להתחייב לכמויות מסחריות, תמיד תתחילו לשאול מה הן כמויות המינימום. לפעמים תמצאו יצרן מעולה – שפשוט לא מסוגל להתאים את עצמו אליכם.
לסיכום
בכנס PLMA יש אינספור הזדמנויות – אבל כדי לבחור נכון, צריך לדעת לשאול נכון.
בהצלחה – ובואו נביא עסקים טובים לישראל.
בפוסט הבא נסרוק את הדרישות המקדימות ליצירת ההסכמים המתאימים שיגנו עליכם ועל האינטרסים העסקיים שלכם.