לאחרונה פנה אל משרדנו לקוח שמוכר מכשירים רפואיים בישראל.
תחילה לצורך ניסוח הסכם ייצור עם ספק בחו"ל לסדרת מוצרים חדשה שהוא מתכנן להשיק בישראל דרך אתר המכירות של החברה.
מדובר בלקוח מנוסה, עם תשתית שיווקית ולקוחות מרוצים.
תוך כדי העבודה קיבלנו פנייה מהלקוח על מכתב התראה שקיבל מעורך דין בקשר עם אחד מכשיר לייזר ביתי להסרת שיער המשווק בישראל מזה זמן רב באתר החברה של הלקוח.
על פי הנטען במכתב, המכשיר שנרכש אינו מתפקד בגין פגם לכאורה שנגרם למכשיר. על כן, עורך הדין של הלקוחה ביקש החזר מלא על עלות המכשיר ופיצוי לנזק שנגרם.
הלקוח שלנו היה מופתע לגמרי. המוצר נמכר על פי תקנים, עבר בדיקות, לא התקבלו תלונות מהלקוחות הקודמים ובוודאי לא התרעות על פגמים.
כשצללנו לפרטים, התברר לנו כי לחברה עד היום לא הייתה מדיניות אחריות, לא פורסמו תנאי שימוש באתר ורכיבים נוספים המקובלים באתרי מכירה.
ובמצב כזה – השאלה היא לא מה קרה בפועל, אלא מה לא נכתב מראש.
בלי מסמך משפטי שמגדיר את כללי המשחק אין דרך להסתמך עליהם.
ולכן גם טענות הגנה לגיטימיות (כמו תקופת אחריות שפגה או שימוש לא תקין מצד הלקוח) פשוט לא עומדות בפני עצמן.
אז מה עשינו?
✔ ניסחנו עבורו תקנון ברור לאתר ולמוצריו, המותאם למוצרים רפואיים ולרגולציה הישראלית.
✔ קבענו מסגרת אחריות על המוצרים.
✔ הגבנו למכתב ההתראה והצלחנו לצמצם את הדרישה לפיצוי.
✔ובעיקר יצרנו תשתית משפטית שמגנה על העסק מפני מקרים דומים בעתיד.
ומה איתכם?
רוצים לוודא שגם העסק שלכם מוגן?
פנו אלינו, ונבנה עבורכם את המסמכים המשפטיים שמתאימים למוצר, לאתר וללקוחות שלכם – ומגנים עליכם באמת.